Czym jest reklama w Social Media?

Reklama w Social Media to świetne i proste działanie reklamowe. Jest ono realizowane w społecznościowych serwisach. Jest to docieranie do użytkowników społecznościowych serwisów w sposób płatny. Takie, w którym płacimy stricte za wyświetlenia swoich treści. Dla bardzo wielu marketerów oraz firm synonimem reklamy w social mediach są reklamy jedynie na bardzo znanym Facebooku. Nie jest to jednak prawda. Własny system reklamowy właśnie ma każda społeczniościówka. Możemy tutaj na przykład wymienić Pinterest, Twitter czy też LinkedIn. Każdy z nich ma oczywiście swoją specyfikę. Chodzi o cechy oraz słabe i mocne strony. Social media jednak trudno pomijać w marketingowych planach. Facebook sam w sobie ma ponad 16 milionów użytkowników w samej Polsce. Można do nich bardzo łatwo dotrzeć.

Reklama w Social Mediach spełnia prawie zawsze kryteria natywnej reklamy. Niewyprawiony użytkownik ma problem z odróżnieniem jej od treści naturalnych, na przykład od postów stron polubionych czy też obserwowanych przez nas profili. Względy etyczne oraz prawne zmuszają jednak wszystkie serwisy do oznaczania reklamowych treści, a więc takich, których samo wyświetlenie jest opłacane przez konkretnych reklamodawców. W większości społecznościówek takowe posty czy też wpisy mają niewielki, dopisek – sponsored. Czasami jest on bardzo mało widoczny. Reklama w Social Media to naprawdę wielka szansa dla wielu firm. Nie mówimy tutaj tylko o dużych i prężnie działających firmach, ale nawet o firmach na rynku lokalnym.

Leave a comment

Your email address will not be published.


*